Roy Woesthuis: Stage @ DISOL

Stage

Voor de minor International Management reis ik aankomende maand (18 april) af naar Honduras. Het vinden van deze stageplek heeft nog heel wat voeten in aarde gehad.

Aan het begin van deze minor leek het me fantastisch om af te reizen naar China (veel cultuur) of Madagaskar (goede verhalen gehoord). Dit eerste werd me ontraden aangezien de, ja daar is ie weer, financiële crisis uitgebroken was en men er in China niet om bekend staat dat men dan nog veel mensen aanneemt.
M'n pijlen werden in eerste instantie dan ook op Madagaskar gericht, maar door een opstand tegen de zittende president werd een reis door het ministerie van Buitenlandse Zaken ontraden en kon ook dit niet doorgaan.

Dankzij mijn begeleider (dhr. Stienstra, overigens ook een FC Twente supporter) kwam ik in contact met een Hondurese Ph.D. researcher. Nadat ik deze vriendelijke man eenmaal benaderd had ging het snel. Nog diezelfde week kreeg ik een reactie terug dat zowel een school alsmede DISOL belangstelling hadden voor een stagiair uit Nederland, omdat ook mijn open sollicitatiebrieven naar diverse ambassades op niets waren uitgelopen besloot ik om voor DISOL te kiezen.

Direct bleek al dat men in Honduras toch net even iets anders in elkaar zit dan we hier in Nederland gewend zijn. E-mails werden niet beantwoord en zo kon het gebeuren dat er toch nog veel onduidelijkheid bleef bestaan over wat ik moest gaan doen en met wie ik zou gaan samenwerken.
Tot vorige week dinsdag, want toen kwam het verlossende woord van Servio Tullio Erazo (wat een prachtige namen hebben die mensen toch) dat ik als assistent marketing manager zou gaan samenwerken met Icsy Cabrera.

Mijn reis zal dus beginnen op 18 april. Allereerst zal ik vanaf Schiphol vertrekken naar Londen Heathrow, om vanaf daar via Amerika op mijn eindbestemming te komen. Dat zal zijn om 20.42 uur plaatselijke tijd in San Pedro Sula, een grote stad in het noorden van Honduras.
De eerste week zal ik me voornamelijk bezighouden met een aanvullende cursus Spaans (aangezien ik in Nederland momenteel ook bezig ben mijn Spaans op te vijzelen), om vervolgens vanaf maandag 27 april daadwerkelijk aan mijn stage te beginnen.

Houd deze site in de gaten, want ik probeer hem zo vaak mogelijk te updaten in de vorm van verhalen, foto's en misschien ook een aantal video's.

Groeten,

Roy

Reacties

Reacties

Astrid

Woehoe we kunnen ook met Roy mee reizen! NICE!
Royke veel plezier alvast en heb zin in de afscheidsparty!! X x as

Marloes

Heeej Neef!!!

Wauw zeg, nu kan het doorgaan!! Ik ben benieuwd naar je verhalen!!

Liefs je lievelingsnichtje ;)

Siny

Ha Roy!

Gaaf je te kunnen volgen!!!!

Enjoy life!!

Monique

Ha Roy,

Leuk dat we je kunnen volgen, heelveel succes in Honduras.

Groetjes vanuit Wierden

Marc

Yo... laat het avontuur maar beginnen! Het aftellen is begonnen.
Ik hoop dat op het moment dat je daar zit je de blog actief bijhoudt, dan kunnen we je een beetje volgen. Niet teveel details hè, zet die maar op je Hyves ;-)

Carlien

Roy,
Veel plezier in Honduras. Maak er wat moois van!

Groetjes,
Carlien
carlienikink.helptmee.nl ;)

Romy

Hola Roy!

Que tal?! aqui bien! leuk dat ik jou ook kan volgen!al druk bezig met de voorbereidingen?! ik en charlotte vertrekken de 22e naar Santiago de Chile, paar daagjes na jou! wij mogen ook aan de marketing snuffelen bij een marketingbureau. en dat van die mailtjes is bij ons niet anders! ;) Als ik je niet weer zie alsvast veel plezier! Ik ga je zeker volgen!
Divertirse!

Besos,
Romy

Annie

Hoi Roy.

Spannend zo ver weg, heel mooi dat we jouw kunnen
volgen. Eerst drinken we er vanavond een op je 22ste, gefeliciteerd.
Liefs van ons Annie en Engelbert.

Charlotte

Hola Roy!

Aqui tambien muy bien, gracias!! Un poco nervioso.. pero creo es normal.:D
Zoals Romy al zei hebben wij ook al 'last' gehad van de Zuid-Amerikaanse mentaliteit haha, we moeten alles maar gewoon op ons af laten komen.
Ik ben erg benieuwd hoe jij het zal hebben, dus ik zal je site ook goed in de gaten houden! Misschien zie ik je aankomende week nog op de UT als je ook tentamens hebt, en zo niet alvast héél erg veel succes & plezier in Honduras! Ik denk dat de tijd om zal vliegen... Geniet ervan.

Liefs, Charlotte

Siny

Hoi Roy,

Je bent nog iets vergeten bij je eerste: de eerste dag na jou verjaardag, nogmaals van harte gefeliciteerd.
Spannend, spannend!!!!
Wat een ervaring en succes met alles.
Zie je nog

Siny

Sorry voor de fout, dom,dom,dom,jouw verjaardag had het moeten zijn

gerlof.sigrid@wanadoo.nl

Geweldig zeg, dat je de gelegenheid hebt om zo ver weg te gaan! En helemaal top, dat wij dat allemaal mogen gaan volgen!
Wij wensen je veel succes in Honduras, dat gaat vast wel lukken.

Gerlof, Sigrid en Lise.

Ria

Hoi Roy
Ik wens je alvast een goede reis,en veel succes
in Honduras.
Ik ga zeker alles volgen.


Groetjes Tante Ria

Vincent & Sandra

Ha die Roy,

Jeetje, wat een verhaal zeg! Gelukkig ben je goed en wel aangekomen in Honduras.
Wij wensen jou alle succes toe!!

Vincent & Sandra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!