Roy Woesthuis: Stage @ DISOL

Tijd geleden, maar toch maar even weer een update!

Afgelopen zaterdag zijn we inderdaad naar het coca cola sign geweest. Na het werk eerst even wat gegeten en toen rond een uur of half drie in de taxi gestapt. De tocht duurde zo´n drie kwartier en we hadden geluk dat de berg vol met bomen stond, zodat we in de schaduw konden lopen, want het was een erg warme dag. Boven aangekomen hadden we inderdaad een prachtig uitzicht (foto´s volgen z.s.m.) maar ook de wandeling was bewonderenswaardig.

Zaterdagavond stond in het teken van gezelligheid. Aangezien ik een nieuwe cultuur wil leren kennen hoort ook het dansen erbij, dus had ik aan Ana gevraagd of ze mij niet wat zou kunnen leren. Toen ik bij haar huis aankwam had ze echter visite, waardoor we alleen wat gekletst hebben (ook erg gezellig trouwens). Een uurtje later zijn we met z´n allen (Ana, Kito, Hollanders, Jonnely, Franklin & Jacky) naar Lotus (dancing) gegaan. Vrij klein tentje maar wel super gezellig. Daar eerst de kat uit de boom gekeken maar aan het einde van de avond (na een paar biertjes) toch nog een paar pasjes uit de hoge hoed getoverd, waardoor het met de dansles ook nog goed kwam.

De volgende dag stond Pulhapanzak op de planning. Ongeveer een uurtje rijden van San Pedro Sula. Deze plaats is bekend om zijn watervallen en het was inderdaad PRACHTIG (ook deze foto´s volgen z.s.m.). Daar een rondleiding gehad en vervolgens nog even gezwommen. Op de terugweg nog even langs het meer gereden waar we waarschijnlijk nog een andere keer heen zullen gaan om een boot te huren, te relaxen en te vissen.

Maandag kon ik weer beginnen aan een nieuwe werkweek. Eerst was me verteld dat we naar de Bay Islands zouden gaan. Dit is een eilanden groep ten noorden van Honduras die echt prachtig moet zijn. Zondagavond smste mijn collega echter dat de vlucht geannuleerd was en dat ik dus maandag gewoon naar kantoor kon komen.

Ook niet zo´n probleem, want nu kon ik mooi verder werken aan m´n missie, visie en marketingplan.

Woensdag even een filmpje gedaan met de jongens. Angels and Demons naar het boek het Bernini mysterie. Best goede film, maar achteraf jammer dat ik niet eerst het boek gelezen heb. Na de film naar huis en toen naar bed. Maar deze nacht zouden we niet veel slapen (zie hiervoor het vorige verhaal).

Donderdag weer naar het werk waar de helft van de medewerkers niet was komen opdagen. Die druppelden ´s middags langzaam binnen. Daarna m´n tweede (of eigenlijk eerste) dansles. Deze stond in het teken van Bachata, Merenque en Salsa. Wat opvalt is vooral de moeilijkheidsgraad, de pasjes zijn super simpel, maar hier danst men met de heupen waardoor wij ´westerlingen´ nogal stijfjes overkomen, maar Ana hield het bij: oefening baart kunst.... laten we het daar dan maar op houden ;-)

Vandaag vrijdag laatste hand aan m´n verslag gelegd dat ik morgen graag wil gaan bespreken met Don Luis, (iedereen die hier een bestuurlijke functie heeft krijgt Don voor z´n naam, dus geen maffiaperikelen maar gewoon cultuur) om er daarna meer diepgang aan te geven voor de onderneming.

Dit weekend waarschijnlijk niet al te veel doen, morgen (zaterdag) ´s ochtends dus eerst nog even naar het werk en daarna voetballen met de collega´s. Zondag richting Tela (prachtig strand) om bij te komen van alle belevenissen deze week. Met mijn Spaans gaat het inmiddels veel beter. Begrijp de mensen en kan nu ook ´gewoon´ met ze praten over allerlei zaken. Dikke prima dus!

Euh... mensen... henig an doen! En wij sprekt mekaar!

Groeten,

Roy

PS: kan momenteel geen foto´s uploaden omdat m´n laptop is overleden, maar verwacht dat ik die vandaag of morgen terug heb.

Reacties

Reacties

Agnes

Hallo Roy.


Prachtig verhaal, je hebt dus wel mooie dingen gezien.
Nu maar afwachten wanneer wij ook een beetje mee kunnen genieten.

We zouden je graag zien dansen, hebben je sinds de dansles niet weer echt zien dansen

Hopelijk komt je laptop weer tot leven.

Liefs pa en ma.

Siny

Hoi Roy,

Zo, wat een belevenissen, aardbevingen, dansen, voetbal, strand, werken, cultuur en dat allemaal in 3 maanden!!
Dat alles in een heel andere wereld, enjoy it.
Nog veel plezier en het is heel leuk om te lezen wat je daar allemaal beleeft.
groetjes van ons,
Bert en Siny

Lievelingsnichtje

Heej Neef!

Jeetje joh, niet echt fijn zo'n aardbeving!! Fijn dat het nu weer rustig is.
Ik ben ook zeer benieuwd naar je dansvaardigheden! Wij verwachten met de familiedag natuurlijk wel een demonstratie!! Ben benieuwd of je echt dansles hebt of dat het gewoon een goede versiertruc is ;).

Tot je volgende verhaal!!! We zijn benieuwd naar de foto's!!

Liefs Patrick en Marloes

bouter

hallo roy zo te lezen gaat alles goed met jou je maakt van alles mee zo te lezen eerst eerst mooie engelse dames daar heb je er toch wel 1 van uit gezocht voor je zelf he dan voetballen in oranje dan die aardbeving nu die danslessen als je straks weer terugbent ben je niet meer van de dansvloer af te houden denk dat bruins maar moet uitbereiden met de dansvloer verder nog veel plezier en succes en geniet ervan wij wachten wel af naar de foto's [dansles] ;) henig an groeten oet haarbig

Romy

Roy!

Que tal?! Aqui muy bien! ja, ze zijn dol hier op Europeanen! vooral blond dus, hahahaha! Zag vorige week een foto hier in de krant van de aardbeving. Heftig hoor! Hoe gaat het met je visie, misie en marketingplan? Ons marketingplan schiet al mooi op! Genoten van je dagje strand? Heerlijk hoor! Ook fijn dat je 'gewoon' kunt kletsen in het Spaans. Dat is hier nog niet mogelijk. Het 'chileense spaans' is geen spaans meer... kats andere taal! Maar het stukje bij beetje beter.

Werk ze deze week en have fun!

Liefs Romy

Jack Snijders

Hallo Roy,

Graag stel ik me even voor, ben bezig een groot concept op te zetten voor Honduras soort van goede doelen organisatie meer geheel anders dan normaal kijk op www.easysport.org aangezien jij nu in Honduras bent zou je me een beetje kunne helpen. mail me jack@easysport.org als je geinterreseerd bent. vr gr Jack

Annie

Gefeliciteerd Roy, jullie hebben het wijk toernooi gewonnen.
Alles goed daar? Hoop dat je computer gauw weer heel is.
Groetjes van ons.
Engelbert en mij.

rob

Hey hallo Roy,

Wat een belevenissen daar allemaal in Honduras. Het lijkt wel vakantie i.p.v. stage. Ik wil deze gelegenheid ff aangrijpen voor de periode na je stage. Ik hoef alleen maar te weten of je beschikbaar bent voor werk na je stageperiode. Dit moet ik ff weten i.v.m. de planning voor de vakantie. Mail me ff of je het al weet en zo niet dan hoor ik het wel als je terug bent. De allerbeste groeten en veel plezier nog in dat verre land

Groeten

Rob Grijzen

jos jose sabine birgit

Hoi Roy, ik kwam via jou vader/moeder (heb samen koffie gedronken!) op deze site!. Wat een ervaring.
Geniet er maar goed van . Heelveel succes met deze stage . Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Dat we de beker(weer) hebben gewonnen heb je vast wel gehoord, volgende keer doe jij weer gewoon mee!

Annemiek

Hey Woesthuis, ander schrijf je eens een keertje weer wat ofzo! 29 mei is al 3 weken geleden! Enneh, wie is Ana? kan je van haar ook even een foto erop zetten ofzo? ik wil die chick wel even zien :p
morgen is het actieve ledenuitje van communique, jammer dat je niet mee gaat, je bent immers zo actief in de lustrumcommissie!
dat heanig an gaat hier in enschede niet zo, is makkelijker gezegd dan gedaan. dat lijkt me wel heelijk aan een zuid-amerikaans land, daar moet je wel rustig aan doen :p maar ook mooi dat je je twentse roots niet vergeet. ik zei vanmiddag tegen mariska: zo, das mooi genog veur deur de wek (of ja, weet ik veel hoe je dat schrijft, je kan je wel voorstellen hoe je het zegt toch?). Dat snapte ze niet. Vond ik wel mooi.

Dus dat. :p
veel plezier nog daar!

maartje w

Ik zag vandaag die rellen op tv en ik moest toch aan je denken.. Hopelijk heb je er geen last van. Hmm een afgezette president is sowieso niet echt gezellig...
Maar misschien wel een inspiratiebron voor een stukje ;-)
Groetjes Maartje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!