Roy Woesthuis: Stage @ DISOL

Trabajo y de Naranja Mechanica! (Werk en de oranje machine).

Alweer een tijdje geleden, maar hier ben ik dan toch weer met een nieuw verhaal. Vorige keer vertelde ik nog dat het werk nogal saai was, maar daar is inmiddels wel enige verandering ingekomen.

Zo zijn we vorige week naar een soort van expo geweest. Hier waren verschillende bedrijven aanwezig die ‘iets' doen met voedingsproducten. Hierbij valt te denken aan sausjes, wijntje, biertje, koekje etc. Op deze beurs heb ik met heel veel mensen gepraat over hoe ze het land vinden, de regering en wat ze weten van Nederland of Europa. Het is toch wel grappig dat veel mensen denken dat we zo'n beetje op de Noordpool wonen en dat het nogal koud is in ons kikkerlandje. Verder heb ik op die beurs geleerd hoe men mensen in contact laat komen met de eigen producten.

Dit is echter een punt van verbetering, want men staat dan wel op de expo, maar men weet de mensen niet echt te bereiken met hun verhaal. Zo lopen de mensen langs, pakken een hapje en lopen weer verder. Het bedrijf hier vindt dit reuze interessant, maar volgens mij weten de consumenten niet wie het bedrijf is en welk merk ze net geproefd hebben.

Maar goed, terug naar het werk. Afgelopen woensdag riep Ricardo (een van de medewerkers hier) me om te vragen of ik een idee had om een (relatief) nieuw product in de markt te zetten. Het gaat hier om Rocklets. Dit is een snoepje, nagenoeg hetzelfde als de welbekende M&M's, alleen een stuk goedkoper. Deze opdracht past precies in mijn straatje dus ik besloot om hem hierbij te helpen en zo wat minder doelloos mijn dagen op kantoor te verslijten. Inmiddels heb ik dan ook een soort van plan opgesteld dat ik vanmiddag met hem ga bespreken. Enige nadeel hieraan is dat hij slechts een budget van 2000 dollar heeft voor het gehele land! Dus echt veel zullen we denk ik niet kunnen doen.

In ieder geval heb ik het nu beter naar mijn zin hier op het werk en ben nu dus ook daadwerkelijk bezig.

Naast het werk is er natuurlijk ook tijd voor ontspanning. Afgelopen zondag zijn we naar Diunsa geweest, dit is een grote winkel met allerlei producten. Aangezien Marco geen sportschoenen had meegenomen, heeft hij deze hier gehaald. Opeens viel ons oog op een aantal oranje tenues en we konden het niet nalaten deze mee te nemen. (Shirtje en broekje voor 8 euries).

Die avond hadden we een wedstrijd tegen het bedrijf van Bas (mijn kamergenoot) en voor het eerst speelden we in onze oranje tenues. Tot ieders verbazing werd onze eerste wedstrijd op vreemde bodem gewonnen en werden we al de Naranja Mechanica (oranje machine) genoemd, dezelfde naam als het Nederlands Elftal hier heeft.

Dinsdagavond zijn we vervolgens wezen poolen in de binnenstad. Waar je in Nederland ook een heel stel vrouwen in een poolclub aantreft, zijn het hier enkel de mannen die deze sport hebben ontdekt. Hier hebben we zo'n anderhalf uur gespeeld (18 lempira = 72 cent). Veel lol gehad, dus een goede investering. Daarna zijn we nog even naar een soort bar/restaurant gegaan waar we nog even een biertje hebben gedronken. Inmiddels zijn we erachter dat het beste merk hier Salva Vida is, aangezien dit het dichtst in de buurt komt bij ons eigen vertrouwde Grolsch.

Gisteren, donderdag dus, wederom een wedstrijd gespeeld (5 tegen 5) en wederom gewonnen, dus ik denk dat de oranje tenues ons geluk gaan brengen hier.

Dit weekend gaan we waarschijnlijk lopend naar het Coca Cola sign. Iedereen kent wel de letters van Hollywood tegen de berg. Hier hebben ze dat gedaan met de letters van Coca Cola. Het schijnt dat het heel erg mooi moet zijn om daar heen te lopen (qua natuur) en als je er eenmaal bent dat je dan een fantastisch uitzicht hebt over de stad. Daar lezen jullie de volgende keer wel weer over.

Henig an doen!

Groeten,

Roy

Reacties

Reacties

Lievelings nichtje

Heej Roy!!

Wat goed om te lezen dat je het nu ook op je werk meer naar je zin hebt!
En mooi dat je ze de oranje machine in het echt leert kennen!! Zondag de beker kijken via internet?? Ze zullen je missen!! Tubantia stond er vol mee vandaag. Gaaf om te zien. Komt het gevoel van 2001 weer naar boven he ;).
Hou je goed en GENIET!!

Liefs Marloes en natuurlijk ook van Patrick.

suse en piet.

hallo roy, hardstikke fijn dat je het goed naar je zin hebt, ja vervelen is nooit leuk, hoe is het met je spaans? spreekt je het al vloeiend of nog met handen en voeten, ik heb trouwens het idee dat je er wel mee overweg kunt. nog meer mooie vrouwen gezien? heb je je ouders nog gesproken woensdagmiddag? best leuk dat het zo kan , want dan blijf je toch een beetje bij, en verleer je het nederlands ook niet zo gauw.ik eindig nou want we hebben een feestje vanavond. heel veel groeten van ons hier uit het boerenland. doot hennig an , kom gezond wier. suse en piet

Romy

Roy!

zo te lezen vermaak je je goed! Top! Mooi dat je nu op je werk ook veel te doen hebt! Das wel fijn! Gaat de tijd tenminste snel! Dat gaat het hier ook! Nog even en het is weekend! Veel succes met de Naranja Mechanica! Ik ben benieuwd naar de tenues!
Succes en have fun!

Beso,
Romy

Agnes

Hallo Roy.

Wij willen wel graag een foto van het ORANJE VIJFTAL!!!
Kunnen we hier mooi mee pronken omdat jullie nu nog zo goed zijn.

Nog veel succes met het werk en veel plezier met de vrije tijd.

Liefs pa en ma.

Siny

Goed gedaan coach, voetbal en werken, had aleen even tijd nodig, maar nu pluk je er de vruchten van.
Jammer dat je het hier niet kunt meemaken zondag en goat stoan aj veur Twente bint, wel even doen he?
Wij wensen je nog veel plezier etc. etc.
groetjes Bert enn Siny

Tom

Hee Roy,

Leuk dat je nu wel wat zinnigs te doen hebt op het werk! En dat met een geweldig marketingbudget! Nou ja je moet maar zo zien dat alles daar ook 10x zo goedkoop is dus eigenlijk heb je een budget van 20.000 euro (dan lijkt het nog iets...).

Veel plezier daar en dat henig an doen komt volgens mij wel goed daar in midden-amerika, het is daar volgens mij uitgevonden!

Jennifer

He Roy!

Mooie verhalen hoor. Haha, dat budget. Succes! :)
Je doet echt gave dingen, geniet ervan. En laat ons meegenieten met veel verhalen en foto's!
Vanaf de UT is niet veel zinnigs te melden, zoals gewoonlijk ;)
Heel veel plezier daar!
Liefs Jennifer

Giny en Diane

Hoi Roy,

We krijgen weer helemaal dat geluksgevoel bij het zien van dat strand met die palmen. Heerlijk !!!
Hier in Twente heeft iedereen de kriebels voor de a.s.
wedstrijd. Duimen he? Vanaf donderdag vliegen wij nog verder van jou weg. Naar Rhodos. Kun jij daar ook snorkelen? Pas goed op jezelf en lieve groetjes van ons.

Erik B

Hoi Roy
Mooi dat je het leuker begint te vinden op je werk, maar je weet het al het begin is lastig. Je vrije tijd in te kleden levert geen problemen op lees ik wel. Nou morgen is de big day, en dank zij jou ben ik van de partij. Ik zal proberen net zo fanatiek te zijn als jou, en met onze voorbereiding zal dat wel lukken. We zullen onze Narodja Mechanica ( rode werkmachine ) opzwepen, en hopen op een groot succes. Ik hoop dat je nog wat van de wedstrijd zult zien. Één ding is zeker, in Amsterdam hebben ze "helemaal niets". Groetjes en nog veel plezier daar Erik.

Isabel

Haa Roy!

Woehoe, klinkt goed daar :D
En je hebt mijn allerliefste oud-buurjongen en oud-huisgenoot (:)) Marco ook al ontmoet! Supermooi zo'n Nederlands team. Gister heeft Twente verloren, dus dat was huilen geblazen op de oude markt.. Haha!

Leuk om je verhalen te lezen. Enjoy!

Xx Isabel

Annemiek

Meneer Woesthuis!
Boehoe, geen beker in Enschede dit jaar! :'( Ondanks alle aanmoedigingen had Youssouf (ja, zo schijn je zn naam te schrijven) het doel iets te groot ingeschat... Helaas :( maar het was wel gezellig op de oude markt :) Heb jij dr nog iets van mee kunnen krijgen?

Hier verder alles goed, het leven gaat z'n gangetje. Een bacheloropdracht en mastervak die constant aan je hoofd zeuren om aandacht en tijd... Soms wou ik dat ik weer lekker 1ejaars was ofzo. Of in Honduras was, dat is ook goed :p

Nog heel veel plezier daar en succes met je allercreatiefste idee om die 2000 dollar over de balk te smijten!

X Annemiek

Mandy

He Roy,

Ideaal dat jullie nu ook een mooi tenue hebben voor jullie teampje, ziet er goed uit ;)
Fijn ook dat werk zinvol(ler) is nu. Je wordt wel creatief met zo'n budget denk ik, pff !!
Succes, ook met de voetbal! ;)

Xx Mandy

Charlotte

Hola Roy!

Gaaf hoor om jouw verhalen te lezen! Ook echt super leuk dat jullie je eigen Nederlandse Elftal "Naranja Mechanica" hebben opgericht in Honduras. Fijn dat je werk wat leuker wordt! Hebben Romy en ik hier ook. In het begin was het erg simpel, maar nu kunnen we wel wat meer bezig met een echt marketingplan. Hier in Chile kijken ze erg op tegen Europese (Nederlandse) 'kennis' dus dat is wel in ons voordeel! Haha. Nou succes weer deze week met werken & succes met de voetbal!

X Charlot

Neef Robert

Hey Neefje,

Twente mag dan wel verloren hebben, we hebben wel een prachtige wedstrijd gezien. Super. Trouwens, volgend jaar kunnen we elkaar wel weer behoorlijk in de (uiteraard spreekwoordelijke) haren vliegen. Wij (Calimero, red.) hebben ons contract met de ere-divisie met een jaartje verlengd.

Heel veel bier... euh plezier.
Groeten RK

Maartje W

Hey Roy,
Wat leuk om je verhalen te lezen!
Volgens mij heb je het wel goed naar je zin :)
Het is wel een stuk rustiger in de Communiquékamer hoor... En het is echt balen dat Twente zondag verloren heeft.... Dat is wat hier een beetje leeft.
Nou veel plezier en werk ze.
Ik kom snel weer terug hier om een nieuw verhaal van je te lezen!
Groetjes Maartje

Patrick

Hoi Roy, alles o.k. ?
heeft onze opleiding toch nog een beetje effect gehad!
Van MVV 8 naar Oranje, is nie slecht.
Leuk om de verhalen te volgen

groet

Patrick

Annie en Engelbert

Hallo Roy.
Mooi verhaal,fijn dat het werk nu iets meer in je straatje past.
Hier alles goed, gaan zo naar Ootmöske, drinken er wel een op jouw.
Geniet nog, van alles daar.
Liefs van ons.
Annie.

Annie

Hoi Roy.
Leuk dat ik je vanavond heb gesproken.
Zou de hoeveelheid nog doorgeven, je weet wel waarvan.
Kon het niet bijbenen, moet jouw het antwoord schuldig blijven.
Ik denk ongeveer 15.
Ha ha, wel plezier gehad.
Liefs van ons.
Annie oet haarbig.

Neef Robert

Roy, vind jij het ook zo erg van Jantje Smit...?

Remco Weusthof

Ha Roy,

Ik hoorde van je ma dat je een site bij hield. Dus meteen maar opgezocht.
Leuk om je verrichtingen te volgen.
Trouwens Kunnen we je voor de wijkvoetbal nog ophalen of blijf je bij het oranje team daar?

Veel plezier verder en geniet ervan

Groeten fam. Weusthof

Rutger A

Hee Roy,

Ik heb ook eindelijk ontdekt dat je een site bijhoudt over je avonturen in Honduras :p. Ik heb net eerst ff snel je foto’s bekeken, maar wat een verschil met Nederland zeg. Het is echt een totaal andere wereld!

Het is goed om te lezen dat je eindelijk een beetje je draai begint te vinden op het bedrijf. Dagelijks een beetje doelloos op kantoor zitten gaat namelijk ook wel snel vervelen. Wel raar trouwens dat je nog zoveel Nederlanders tegenkomt daar in Honduras. Zou je niet verwachten.

Ik zal vanaf nu je site goed in de gaten gaan houden, zodat ik een beetje op de hoogte blijf van al je activiteiten in Honduras. Groetjes vanuit de Noordpool en niet teveel Salva Vida’s achterover tikken he whaha.

Later

Rutger

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!