Roy Woesthuis: Stage @ DISOL

BOEM !!!

Of nou ja... boem... dat is niet echt het geluid dat mijn laptop maakte, maar feit is wel dat deze vier weken stuk ik geweest en jullie het daarom een tijdje zonder mijn verhalen hebben moeten doen.

De laatste keer zei ik dat we naar Tela zouden gaan op zondag, maar aangezien Bart (uit Siguatepeque) hier zaterdagmiddag al was aangekomen, besloten we om op het laatste moment een auto te huren en die avond nog naar Tela af te reizen. Zo gezegd zo gedaan en Chico (onze vader) vond het maar wat mooi dat hij er even tussenuit mocht.
Dit komt omdat zijn vrouw erg gelovig is en men vrijwel nooit ergens heen gaat, verder komt er ook geen druppel alcohol het huis in en Chico weet zijn vrouw er vrij goed van te overtuigen dat hij al 22 jaar droog staat, maar zijn kinderen weten wel beter.

Dit moesten wij natuurlijk ook met eigen ogen aanschouwen en daarom zijn we op zaterdagavond Tela gaan verkennen. En ja hoor, onze papa bestelde ook gewoon een biertje en zo te zien vond hij het super om met vijf Hollandse jongens op pad te zijn.
Aangezien de eerste tent toch niet zo gezellig was, zijn we verder gaan kijken of er misschien nog meer te doen was in Tela. Zo kwamen we in een disco terecht, meest grappige hieraan was dat we hier gewoon de hele zaak voor ons alleen hadden (op de barman na dan). Omdat we niet erg veel zin hadden om heel erg lang te wachten tot het eindelijk druk zou worden, aangezien we de volgende ochtend zouden vertrekken naar Punta Sal, zijn we maar weer op zoek gegaan naar een andere bar of disco.
Gelukkig kwamen we op straat een taxichauffeur tegen die ook aan het stappen was in Tela die avond, hij wist ons te vertellen dat iets verderop een disco was, waar het waarschijnlijk al wel lekker druk zou zijn. We zijn hem daarop gevolgd en inderdaad, lekker volle tent, goede muziek en natuurlijk het goud-gele water. Eenmaal binnen bleek de taxichauffeur een beetje een schooiertje te zijn, want hij bleef maar zeuren om bier.
Na hier een tijdje gedanst te hebben toch maar de aftocht geblazen omdat we weer redelijk vroeg uit de veren moesten. Met de benenwagen huiswaarts gegaan, maar onderweg kon Chico het niet laten om toch nog even een showtje weg te geven. Er stond namelijk een podium en hij ging even de artiest uithangen, hilarisch gezicht.

De volgende dag ging de wekker om half acht. Snel met Bas en Marco wat te eten gehaald en vervolgens een gids gebeld die ons naar Punta Sal zou brengen. Deze gids bleek een man te zijn die rechtsstreeks was ingevlogen vanaf Jamaica, maar toch gewoon uit Honduras bleek te komen. Een hele aardige kerel, die ook nog eens Engels kon, zodat het voor ons toch net even allemaal wat gemakkelijker te volgen was.
Allereerste zijn we met de boot richting Punta Sal gevaren, alwaar we vervolgens een tocht door het bos aflegden. Daar prachtige natuur gezien, maar er waren ons apen beloofd en die bleven achterwege. Vanuit het bos kwamen we op twee verschillende stranden uit die ons telkens weer een prachtig uitzicht verschafden over de zee en de natuur daar achter. Uiteindelijk zagen we op het laatste strand dan toch de apen die ons beloofd waren. En het was echt een mooi gezicht om te zien hoe die beesten elkaar beschermen als er gevaar dreigt.
Nadat we de apen hadden gezien zijn we weer verder gevaren om te gaan snorkelen, hier zagen we koraal en een paar prachtige vissen, daarna wat gaan eten om uiteindelijk huiswaarts te keren.

Na het weekend Tela begon er weer een gewone werkweek waar ik weer samenwerkte met Ricardo. Verder heb ik mijn baas nogmaals gevraagd of hij de e-mail al had gelezen, maar dit had hij nog niet gedaan. Ik verwacht ook niet dat hij dit gaat doen, want alle medewerkers hier wisten me te vertellen dat hij toch niets ging veranderen, hoe goed het idee ook was. Zijn visie was de waarheid en niets anders. Vraag me dan toch af waarom hij dan ja heeft gezegd op de vraag of ik hier stage mocht komen lopen, hij vertelde me zelfs dat hij het leuk vond om iemand uit Europa te hebben die nieuwe ideeën, maarja.
Donderdag was ik niet lekker te pas, ik had buikpijn en hoofdpijn en ben toen niet gaan werken. Ook vrijdag en zaterdag ben ik thuis gebleven, zodat ik afgelopen weekend ook niet bijster veel gedaan heb. Momenteel weer goed te pas en op mijn werk.

Nou mensen, nu zijn jullie weer aardig bij.

Henig an doen!!!

Groeten,

Roy

PS Foto's volgen later vandaag (of voor jullie dan morgen)

Reacties

Reacties

Tom

Hee ik ben de eerste met een bericht!

Hee Roy, alles goed? Ik hoorde dat je ziek was, gelukkig geen Mexicaanse griep.
Jammer dat je ideeën niet op prijs worden gesteld, dan wordt het daar ook nooit wat!

Het allerbeste nog daarginds en tot over een paar weken (back voor de familiedag neem ik aan?)

Groeten Tom

Romy

Hola chico!

Mooi om weer een verhaal van je te lezen! Je vermaakt je goed dus! Dat er wat gedaan wordt je rapport is de vraag ja. Wij maken dus een marketingplan, maar of daar uberhaupt wat mee gedaan wordt?! Nog een paar weekjes en je stage zit er alweer op! Wanneer ga je precies terug en ga je nog rondreizen?? Goed om te horen dat je nu weer goed te pas bent! Wat betreft de mex. griep; die is hier in Chili goed aanwezig! dikke 4000 ofzo nu. maar van die cijfers kun je niks opaan. ze testen niet eens meer. heb je een beetje de symptomen, dan krijg je direct tamiflu. Ja dat is dan de Latinway... Geniet nog van je laatste weekjes! voor je het weet ben je weer in het koude kikkerlandje! (ben ik wel blij mee, regen en soms erg koud hier!)

Geniet en have fun!!

Liefs!!

p.s. hier hebben ze gewoon grolsch beugels en pindakaas van het huismerk van de AH in de supermarkt!

Agnes

Hallo Roy.

Fijn om weer een nieuw verhaal van je te lezen, maar nog fijner dat we je j.l. zaterdagnacht ( hier ) hebben gezien en gesproken.

Wat je daar ziet, zie je hier in de dierentuinen niet?
Maar ja hier leven de apen ook niet in 't wild.

Hopelijk blijf je vanaf nu gezond .
En geniet nog van de laatste paar weken.

Liefs pa en ma.

Siny

Super verhaal weer, alleen dat laatste (ziek zijn) had je wel mogen overslaan, niet wat schrijven betreft, maar het beleven ervan.
Zo te lezen heeft je marketingplan daar geen zin, jammer dan, je hebt wel je best gedaan!
Nog veeeel plezier de laatste weken.
groetjes en tot ziens
Bert en Siny

Tom

Hee Roy,

Over papa Chico gesproken: ik neem aan dat jullie regelmatig de geweldige hit van Tony Esposito draaien...

http://www.youtube.com/watch?v=qUb49mm4cBU

Geweldig toch!!!

Veel plezier nog daarginds

Groeten Tom

Rutger A.

Dag Roy,

Tof dat je weer even wat van je laat horen. Je zult wel blij zijn dat je laptop weer is herrezen uit de dood whaha. Het is natuurlijk wel flink balen wanneer je zonder komt te zitten in het buitenland

Je hebt trouwens wel een lekkere baas daar in Honduras :P. Je zult inmiddels wel een beetje het gevoel hebben gekregen dat je alles voor niets aan doen bent daar, wat natuurlijk wel vervelend is. Toch zou ik me er ook niet teveel van aantrekken. Dit soort verhalen hoor je wel vaker van mensen, die stage lopen bij bedrijven in het buitenland.

Geniet er de komende weken nog maar even goed van. Het is sneller voorbij dan je denkt.

Later

Rutger

Bart

Ik dacht al: Wat een lamme zak, laat m eens een keer een verhaaltje schrijven... hahaha. Maarja, zonder computer wordt dat natuurlijk lastig.
Mooi dat het nog steeds goed bevalt. Wat betreft het werk: gewoon schijt aan hebben dat ie het niet gebruikt! Wel dom natuurlijk, maar dan moet je het maar gewoon gaan zien als een door de UT gesubsidieerde vakantie :P hahaha
Nou, geniet er nog van... En natuurlijk wel verhaaltjes blijven schrijven en foto's blijven maken :)

Groeten,
Don Bart :P

Marloes

Heej lieve neef!

Fijn om weer wat van je te horen en te zien! Gaaf hoor! Ook erg prettig dat je weer goed te pas bent!!

Hou je goed!! Geniet er nog van!

Liefs Marloes

Jaap Duijvestein

Hallo Roy

Volgende week 4 juli kom ik voor 2 weken naar Disol in het kader van een PUM project. Mij focus zal de distributie/logstiek van het bedrijf zijn. ter voorbereiding probeer de heren Solis en Palencia een mail te sturen maar krijg deze retour. Kan jij me helpen aan het juiste e-mail adres.

Groeten

Jaap Duijvestein

Jaap.Duijvestein@s-ds.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!