Roy Woesthuis: Stage @ DISOL

Chaos , chaos, chaos… maar we zijn er!

Het begon allemaal op zaterdagochtend om een uur of twee 's nachts, toen ontdekte ik namelijk dat ik m'n vlucht niet had geboekt naar Londen Heathrow, maar naar Gatwick. Midden in de nacht Schiphol gebeld, maar daar was niemand aanwezig. Op hoop van zege maar naar Schiphol gereden in de hoop het ticket te kunnen omboeken naar Heathrow. Tot kwart voor 6 bleek er echter niemand voor handen om dit te kunnen doen en dus bleef het wachten tot die tijd.

Om half zes kwam er echter beweging bij het hokje van British Airways en een alleraardigste mevrouw wist me te vertellen dat het mogelijk was, natuurlijk tegen vergoeding, om alsnog naar Londen Heathrow te vliegen. So far... so good.

De koffers werden ingecheckt en vervolgens kon er afscheid worden genomen van m'n vader en moeder om daarna de wijde wereld in te trekken, me toen nog niet realiserend wat er die nacht allemaal nog ging gebeuren...

Naar Londen verliep alles vlekkeloos (op het ontbijt na dan, want het broodje ham met double cheese was toch niet echt lekker). In Londen stond ik toch wel even te kijken, want toen ik m'n bagage kwam ophalen waren de eerste twee koffers die passeerden direct al van mij.

Vandaar dat ik ook ruim op tijd was voor m'n vlucht richting Newark. Deze zou ‘iets' langer gaan duren dan de vlucht naar Londen, aangezien ik de grote plas over moest steken. Voordeel was dat dit vliegtuig vrij luxe was met eigen tv, oordopjes, kussen en deken die gratis verstrekt werden. Verder werd er een prima maaltijd verstrekt en kregen we de nodige snacks tussendoor.

Eenmaal in Newark moet je in een lange rij gaan staan. Nadat je daar een half uur hebt gewacht moet je twee formulieren, je paspoort en je vluchtgegevens inleveren. Vervolgens moet je eerst je linkerhand op een apparaat leggen, dan je duim, vervolgens je rechterhand en weer de duim. Daarna neemt men nog een foto van je en uiteindelijk mag je je bagage komen ophalen. Aangezien men in Amerika overal business in ziet, moet er ook doodleuk betaald worden voor een bagagekar.

M'n volgende vlucht was richting Houstan, Texas. De telefoon kon maar geen netwerk vinden en vandaar dat ik ervoor koos om het thuisfront op de hoogte te houden middels een telefoonkaart. Zo gezegd, zo gedaan. Ook in Newark verliep alles voorspoedig, TOT 15 minuten voordat we aan boord zouden gaan. Daar waar iedereen verwachtte dat de vrouw achter de balie zou gaan omroepen dat we mochten gaan ‘boarden' riep ze dat de vlucht was uitgesteld tot vijf uur, hetgeen zou betekenen dat ik m'n aansluitende vlucht zou missen en dus niet in Honduras zou aankomen.

Dit eenmaal gecheckt te hebben bij Costumer Service, bleek dat ook mijn aansluitende vlucht zou worden uitgesteld. Echter, toen we eenmaal aan boord waren liep er nog van alles tegen. Eerst was er een technisch probleem met communicatie, toen was de w.c. verstopt en vervolgens had alles zo lang geduurd dat er geen plek meer was om te vertrekken.

Toen we dan uiteindelijk toch in de lucht zaten en weer waren geland op Houston, bleek dat er geen gate voor ons was en we gewoon moesten wachten op de landingsbaan. Weg vlucht en dus op zoek naar een slaapplek.

Het hotel dat pa me had doorgegeven zat inmiddels al vol en het andere hotel zat niet bij de luchthaven, vandaar dat we (inmiddels was Bas ook in Houston gearriveerd) ervoor kozen om de nacht op George Bush international door te brengen. Daar eerst zoeken naar een ticket om de volgende dag mee door te reizen.

Dit bleek ook niet eenvoudig, want bij Costumer Service stond inmiddels een rij van heb ik jou daar en ik had geen zin om daar op te wachten. Dus vervolgens maar naar de dichtstbijzijnde gate gegaan, waar een vrouw zo vriendelijk was, om na enig aandringen, me het benodigde ticket uit te draaien.

De volgende dag kon met frisse moed weer begonnen worden met de reis. Nu verliep alles weer volgens schema en de gastfamilie stond ons al op te wachten op het vliegveld (ze hadden alles op internet gevolgd).

De eerste indruk is dat de mensen bij wie ik woon super aardig zijn, het huis redelijk groot is( voor Hondurese begrippen) en dat het echt een arm land is.

Zo, nu stop ik weer met schrijven om zo te gaan eten en vervolgens op tijd onder de wol te kruipen. Tot de volgende keer....

Gr,

Roy

PS wederom bedankt voor alle leuke reacties!!! Is toch altijd weer heel erg leuk om te lezen.

Reacties

Reacties

Lievelingsnichtje

Heej lieve neef!!

Wat fijn dat je over bent!!

Liefs Marloes

Mandy

He Roy,

Wat een gedoe allemaal weer pff, Gelukkig ben je verder goed aangekomen. Valt het weer ook nog een beetje mee?
Zaterdag had Charlot haar 'afscheidsfeestje' wat erg vreemd was, elkaar gewoon 4 maanden niet zien en ook nog eens allebei aan de andere kant van de wereld te zitten. Maar het was erg gezellig hoor ;)
Wat ook wel weer jammer is: jij bent weg het Twente maakt er een potje van ;)
Nou succes daar en ik blijf je volgen, 30e vertrek ik ook al! Iehh

Kus Mandy

Jennifer

Hee Roy!
Dacht nog aan je, wow vandaag vertrekt hij! Maar dat je zo'n pech zou hebben had ik niet bedacht! Gelukkig dat je die lange rij kon omzeilen.
Ik hoop dat je het erg naar je zin krijgt daar. Eerste indruk is het belangrijkst he, gelukkig is die al goed.
Have fun en geniet er van!!
Liefs Jennifer

Siny

Hoi Roy,

We nemen maar aan dat je nu alle tegenslagen voor je hele stageperiode hebt gehad, dan valt het nog mee!!
Heel veel succes verder, keep on going.
Bert en Siny
p.s. Ajax heeft ook verloren, jippie!!!

Erik Busscher

Hoi Roy, mooi dat je over bent en wat een gehannes. ik wens je daar veel succes en veel plezier doet henig an en de groetjes van ons

Bart Hollink

Zow, een goed begin is het halve werk :)
Ach jah, hoort er allemaal bij lijkt het wel. Zo'n afstand kan natuurlijk niet in een keer goed gaan ;)
Maar, je bent over, en nu kun je leuke dingen gaan doen (en natuurlijk soms nog werken als je daar tijd voor hebt)
Nogmaals veel plezier en henig an doen :D
Groeten!

Marco

Hey Roy,

Uiteindelijk toch nog over gekomen dus. Wat een gedoe in Amerika... Veel plezier nog daar en werk niet te hard.
(en we staan nog steeds 2e!)

De groeten

Romy

Hola Roy!

Wat en gedoe zeg! En wij moeten overmorgen nog vertrekken! Ik hoop dat het bij ons iets minder chaotisch verloopt! zaterdag kunnen we daar direct koninginnedag vieren, de oranje slingers zitten al in de koffer! Heeeeeel veel succes en have fun!
We'll keep in touch!

Beso,
Romy

Patrick

He Woessie, gisteren na onze monsteroverwinning op Omhoog (8-1) toch nog wel een paar SAB-Millertjes genuttigd,neem aan dat jij dat aan die kant ook wel gaat doen. Goeie tijd daar gewenst en de groeten

Patrick

Hans

hey Roy,

zo dat is nog eens wat om op deze manier aan te komen in Honduras haha! maar alles komt op zijn pootjes terecht, dus gelukkig goed aangekomen op je bestemming.
Maak er een mooie tijd van!!

gr Hans

Diane en Giny

Hoi Roy,

Duidelijk verslag van je probleemreis. Maar ja, het is dan ook een WERELDreis he?
Nu dan aan het werk zeker? Ziet daar er alles exotisch uit, en wat eet je daar? Ook enge dingen?
We horen wel weer van jou.
groetjes, van ons.
G en D

Neef Robert

Hoi neef Roy,

Ik zie het al. Alle gekheid past niet eens meer op het spreekwoordelijke stokje. Maar goed. Je eerste doel is bereikt. Je gastgezin. Ach, en waarom zou het jou nu al vanaf de eerste dag allemaal mee zitten? De komende 3 maanden zou ik graag met je willen ruilen.

Enfin... in ieder geval wel fijn om te horen dat je 1e indruk zowel van het land als van het gastgezin goed is. Ik zal je komende maanden volgen als ik zit te ploeteren achter mijn bureautje bij mijn baas.

Met vriendelijke zwart witte groet,
Neef Robert
(ps Twente staat op dit moment met 1-0 achter tegen NAC. Ik ga ze wel even aanmoedigen namens jou)

Dagmar

Hey Roy!

Gaaf dat je de komende maanden vertoeft op een ander stukje aarde ;)

Veel plezier daar, succes en geniet of course!

Gr. Dagmar

Thijs

Ey Woessie,

Mooi dat je heel huids bent aangekomen. Ik zal het de aankomende tijd is in de gaten houden wat je allemaal doet en of het nog hard werken is of dat het alleen genieten is.

Helaas moet je de "Bekerfinale" aan je voorbij laten gaan, maar ik zie al dat zich een een vervangende supporter heeft gemeld. Maar Robert kennende, een echte "BiancoNero", doet dit uiteraard zodat jullie "rooien" daar in "de Kuip" geen flater slaan door maar met een paar honderd man daar te zitten.

nicol

he roy
veel succes en plezier daar!

Anne B.

Roy!
Wat spannend allemaal, gelukkig ben je toch nog goed en wel aangekomen.
Ik wacht met spanning op je volgende verhaal!
Liefs An

Annie

Hoi Roy.
Alles goed daar?
Morgen beginnen,mooi bedrijf?
Wij wensen je veel succes.
Liefs van ons.

Annie

Hallo Roy.
Alles goed? Hoe is jouw indruk van het bedrijf?
Wij wensen je veel
succes toe.
Liefs van ons.

Rob Grijzen

Hey hallo Roy,

leuk om je verhaal te lezen. jammer dat je zoveel pech hebt gehad de heenreis. Je mag hopen dat de rest voorspoedig verloopt. Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt en als het niet meer bevalt dan kom maar terug want dan heb ik nog wel een bestelling voor je.

Groetjes en geniet van de stage.

Rob Grijzen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!